BX 1.6 tri

 
Deze auto had ik snel even gekocht, want de APK verliep van m'n eerste BX, en mijn motorombouw was nog niet klaar. Deze 1.6tri zag er nog goed uit. Alle boekjes, rekeningen waren bijgesloten, en op een klein LHM lek na was er weinig op aan te merken. Totdat we wegreden bij de verkoper, namelijk 5 km later knapte de distributie riem. Deze was in de 90000 km nog nooit vervangen. Behoorlijke mooie timing, vooral omdat de verkoopster graag nog zelf één keer in de BX wilde rijden en daarom nog daarvoor naar het postkantoor reed (als een dolle). Een vervanger werd het dus niet. Maar omdat ik de auto wel mooi vind ga ik er ooit nog een nieuwe riem opleggen en hopen dat er geen kleppen krom zijn. Deze wagen staat nu dus al een tijd niks te doen. 

25-06-2012: Nieuws: het wordt een turbodiesel.

05-04-09 Update: Nieuwe distributieriem, multiriem en v-snaar eropgelegd, en de motor slaat weer aan! Geen schade ontstaan dus door het kapotlopen van de d-riem!

20-07-09 Update: Aangezien mijn break even uit de running is vanwege een lekke koppakking heb ik de tri apk klaar gemaakt (denk en hoop ik). Ik heb de 16v velgen en banden op deze BX gelegd. Alleen loopt de motor nog op 3 cilinders.....

IMG_3425.jpg IMG_3427.jpg IMG_3428.jpg IMG_3429.jpg
IMG_2713.jpg
vorigestartvolgende